14.12.11

Kirjaread kaugelt


See kaart võib olla pärit ajast umbes 20 aastat tagasi, aga võib-olla ka varasemast. Ma ei tea, kes selle on saatnud ja kellele see on olnud saadetud.

See on jõudnud Eestisse kaugelt maalt, Kahe poolega kaardi sise- ja tagakülg on nii tihedalt elust-olust pajatavaid uudiseid täis kirjutatud, et trükitud jõulusoov kirjaridade vahelt vaevu välja paistab.

Ma ei usu, et teen kellelegi liiga, kui need kirjaread minu kogusse jõudnud kaardilt siin (ilma nimesid ja liiga äratuntavaid olustikudetaile avaldamata, kuid kirjapruuki muutmata) ära toon. Jõuluajal saadab meid alati kellegi südamlike mõtete kaja. Mõnikord ulatub see meieni väga kaugelt.

"Armas X.

Juba tükk aega möödunud millal üksteisest kuulsime. Teil on sääl praegu muidugi väga põnev. Ka meie jälgime siin oma TV-t. Ja nüüd vist teab terve Ameerika ka, kus see väikene Eesti asub. Jõulud tulevad kätte kiiresti ja mul on veel kõik kaardid kirjutamata. Kuulsime et teiepool on kirjutuspaberi puudus. Kui sul on tarvis siis nimeta. Ma saatsin ka Y-le olgugi et ta ei ole seda mulle nimetanud. Minu rheuma edeneb kiiresti ja kui nii edasi areneb, võib olla arst saadab lõikusele. Puus ja põlv valutavad ja takistavad käimist. Selle vastu võtan praegu sisse asperiine mis lahustuvad sooltes. Kuidas on sinuga. Kord kirjutasid, et redeliga said vigastada. Mul on juba kõik meelest läinud mis sa omas viimases kirjas küsisid. Eks küsi jälle uuesti ja kui vastata tean eks siis seletan. Lugesin praegu Eesti lehte ja meel läks päris kurvaks. Kuidas on sinu suvi maal. Kas kasvatasid ka midagi pääle lillede. /---/"


Edasi on detailsemalt juttu kellegi silmaoperatsioonist ja väga vaevalisest nägemisest. Jätan selle osa vahele.

"Olen aga selle kohustuse enese pääle võtnud ja ei saa teda hädasse jätta. Ega ta lapsed hooli, pistavad ta kohe vanade kodusse nagu siinse rahva mood on. Kirjutan seekord kaardi. Eks edaspidi kui on püsivus ja kirjutamise vaim peale tuleb eks siis kirjutan pikemalt. Kuidas saadad mööda oma Jõulu pühad ja mida sa pühadeks valmistad. Mina pole enam mitmel aastal Jõulupuud sisse toonud. Ehin akna all ühe kuusepuu, siis pole neid okkaid hiljem koristada. Ka ei tegele ma enam külaliste vastuvõtuga. Ei ole enam seda energiat. Nüüd siis kallis X lõpetan seekord ja ootan Sinult kirja. /---/ Soovin Sulle kõigeparemat tervist, jõudu ja edu /---/."

Postkaart (Kanada) minu kogust. / Postcard from my collection.

No comments:

Post a Comment