15.9.12

"Sa eksid, ma ei ole vaene."

Lucas Cranach Vanem
"Madonna lapsega"

***
Sa kutsud mind vaeseks tüdrukuks

Sa kutsud mind vaeseks tüdrukuks,
Sa eksid, ma ei ole vaene.
Ärata end, teadmishimust,
Une käte vahelt, ja vaata
Mu tagasihoidlikku hütikest,
Kui päike
kaunilt hommikutaevasse tõuseb:
Selle katus on puhas kuld!
Tule õhtul, kui päike
on vajumas merre,
Ja vaata mu ainust akent,
Kuis topaas juveelides sätendab!
Sa hüüdsid mind vaeseks tüdrukuks,
Sa eksid, ma ei ole vaene.
Osa Robert Schumanni vokaaltsüklist Elisabeth Kulmanni tekstile oopus 104 aastast 1851 "Seitse Elisabeth Kulmanni laulu luuletaja mälestuseks" (saksa keeles Sieben Lieder von Elisabeth Kulmann zur Erinnerung an die Dichterin, osa pealkiri on Du nennst mich armes Mädchen).

Lucas Cranach Vanem (Lucas Cranach der Ältere, 1472 – 1553) oli Saksa renessansiajastu kunstnik, erakordselt andekas, mitmekülgne ja töökas. Eriti tuntud on tema portreemaalid. Siin on vaid üks õrn ja ajatu näide neist, nn printside altarisein.

Postkaart (Saksa, u 1990) minu kogust. / Postcard from my collection.

No comments:

Post a Comment