30.4.14

Helin ja unenägu

HELIN
Juhan Liiv

Kui mina olin veel väikene mees,
üks helin mul helises rinna sees.

Ja kui mina sirgusin suuremaks,
läks helingi rinna sees kangemaks.

Nüüd on see helin pea matnud mind,
ta alla rusuks on raugenud rind.

See helin mu elu ja minu hing,
tal kitsaks on jäänud maapäälne ring.
/1910/


UNENÄGU
Juhan Liiv

Kui õhtul uni minu meeli köitis,
mind vabastas nii hellalt murest, vaevast,
siis uneingel mööda läinud päevast
mul ilusamat pilti sinust näitis.

Ma olin merel. Hirm mu hinge täitis;
ma olin uppumas. - Mu uhkest laevast
ju katkes kild; ei paistnud tähte taevast:
must surm kui vari ju mu kannul uitis.

Seal ilmusid mu ette tüüri juure,
sa näitsid kauge ääretuma veele, -
üks ilus rand seal säras eemalt vastu.

Nüüd lõppes hingest hirm ja palgelt mure.
Ma nägin sihti, - laev käis õige' teele
ja ühes võisime me maale astu'.

Täna on Juhan Liivi 150. sünniaastapäev.
Postkaart (r/v, 2012) minu kogust. / Postcard from my collection.

No comments:

Post a Comment