18.6.14

Püha Lucia - valgusekandja

Püha Lucia nimi tähendab valgust, valgusekandjat või ka päevavalgel sündinut. Ta on pimedate ja silmahaigete inimeste kaitsepühak.

Sellel postkaardil on püha Lucia kujutis Barcelona katedraalis. Seda ümbritseval ringil on kirjas: "Ora pro nobis" - "Palveta meie eest".


Jah, ma tean küll, et püha Lucia päeva (luutsi- ehk luutsinapäeva) alles 13. detsembril tähistatakse, jõuluaja alguse lühikestesse pimedatesse päevadesse valgusetoomiseks. Aga praegu on meil siin kõige pikemad päevad ja kõige valgemad ööd, isegi tibake juunikuist lund tuiskas paar päeva tagasi, mistõttu näib mulle, et püha Luciaga postkaardi Sulekesse panekuks on just nüüd õige aeg. Valguse võimutsemise aeg.

Barcelona katedraal meeldib mulle väga, korra olen selles ka põgusalt käinud. Mu teise Barcelonas-käigu ajal oli aga katedraal suletud. On üsna vähe tõenäoline, et sinna veel kunagi juhtun. Oma silmaga pole ma ei Lucia kujutist ega ka postkaardi teise poole kabelit näinud. Küll aga suurendasin postkaardilt ka kabeli detaili, neitsi Maarjat inglite keskel.


Postkaart (Hispaania, u 2012?) minu kogust. / Postcard from my collection.

Aitäh Albertile postkaardi eest.
Gracias, Albert!

No comments:

Post a Comment