22.6.14

Suvine mälestus

SUVINE MÄLESTUS
Marie Under

Klaasrõdul vara ootasin ma sind,
kui üle läve päikse kuldne king
arg-aralt astus. Nagu kirju lint

end keris üle aia lõhnaving.
Sa tulid läbi valge õilmemöllu,
mis sädeles kui liblikate ring.

Kui hiljem läksime me üle põllu,
kus laisalt õõtsus rukki ruuge puri -
siis näis kui astuksin ma praegu ellu:

kõik uuenes, kõik vana minus suri.
Pilk pöörat magunate lõõsa ahju,
mus süda hõõgus sinule kui uri,

ma kandsin eneses suurt tulikahju.

/1917. Kogust "Mu süda laulab". 
Eesti Raamat. Tallinn 1981./

* Tänavune, 2014. aasta suvi algas Eestis 21. juunil kl 13.51.

Minu fotol: Amandus Adamsoni "Koit ja Hämarik". Pirnipuu. 1895. (Pildistatud KUMUs augustis 2011, siin blogis küll juba mitmendat korda, aga see kuju on ka parim suve alguse,  jaaniaja ja  jaaniöö sümbol, mida ma tean.)

Vaata ka:
Koit ja Hämarik
Suve alguse kirglik suudlus

No comments:

Post a Comment