8.5.16

"... nii selge ja õige ja kullane"


ÜKS SUU
Juhan Liiv


Üks suu, nii vana
kui mullake;
ja mõtteis nägu
nii vagune.

Ja mõtteis nägu,
nii aus ta;
nii vaikne, valul
ja sõnata.

Nii aus, nii vaikne,
nii mullane,
nii selge ja õige
ja kullane.

See on mu ema,
mu mullake,
see on mu ema,
mu kullake!

/1909-1910/

Ja Sulekese hispaania keelt oskavatele sõpradele:

UNA BOCA
Juhan Liiv

Una boca, tan vieja
como una triza de mi terruño;
y un rostro pensativo,
de dulce cuño.

Y el rostro pensativo,
de tanto aprecio;
tan quedo, doloroso
en su silencio.

Tan preciado, tan tranquilo
y tan quebrado,
tan claro y bondadoso
y tan dorado.

Así es mi madre,
mi trocito de arcilla;
así es mi madre,
¡alhaja que tanto brilla!
 
/1909-1910/
Tlk Albert Lázaro-Tinaut.
Allikas: La personalidad y la obra del poeta estonio Juhan Liiv (1864-1913).

Postkaart (Soome, u 1980) minu kogust. / Postcard from my collection.

No comments:

Post a Comment