20.12.14

"Ma kohtan harilikult unes ingleid..."

Helene Schjerfbeck
"Inglid. El Greco järgi" (1928-1929)
Ateneum. Helsingi. Soome.

* * *
Ma kohtan harilikult unes ingleid
nad on tugevad ning  jaksavad kanda
vehivad tiibadega nagu tuulikud
nad on härrad valgetes rüüdes
ja väisavad mind vastu mu tahtmist
Ma palun neid jätta käratsemine
aga nad ütlevad endid tulevat taevast
sõnumiga minu tarvis
laske siis käia,arvan mina
võtan välja paberi ja pliiatsi
et panna kirja taevast läkitusi!
Ent siis on nad juba koorinud maha
oma sulerüüd ning vajunud unne
/Soomerootsi luuletaja Birgitta Bouchti luuletus.
Rootsi keelest tlk Vladimir Beekman. Vikerkaar 4/1988./

* Helene (Helena Sofia) Schjerfbeck (10. juuli 1862 - 23. jaanuar 1946 ) oli Soome hinnatumaid modernistlikke maalikunstnikke.

No comments:

Post a Comment