4.2.08

Bileami eesli lugu


Kui ma kuuenda klassi õpilasena sain kingiks Theun de Vriesi romaani "Rembrandt", tundus see mulle raske lugemisena. Ka kunstniku teoste värvigamma ja ajas tumedaks muutunud tööde reprod näisid liiga tõsimeelsed ja sünged. Nüüd olen tema maale rohkem näinud, need on muutunud huvitavaks, raamat on põnev, sest räägib meistri vaimulaadist ja kaunitest armulugudest, ka tean Hollandi maalikunstniku Rembrandt Harmenszoon van Rijni (1606-1669) kohta nüüd tunduvalt rohkem. Siin on tema maal "Jehoova ingel ja Bileami eesel".

Vanast Testamendist tuntud lugu:
Aga kui ta (Bileam) läks, süttis Jumala viha põlema ja Jehoova ingel seadis ennast teel temale vastu; tema aga ratsutas oma emaeesli seljas, ja ta kaks poissi olid ühes temaga. Ja ingel takistas Bileami edasiminekut kolm korda, mispeale Bileam lõi oma eeslit kolm korda. Siis hakkas eesel rääkima. Kui eesel rääkinud oli, läksid Bileami silmad lahti ja ta nägi inglit tee peal, paljastatud mõõk käes. Siis ta kummardas ja heitis silmili maha. Ja ingel ütles talle: "Mispärast sa lõid oma emaeeslit kolm korda? Vaata, ma olen su vastu välja astunud, sest see tee on minu meelest hukatuslik! Emaeesel nägi mind ja põikas mu eest need kolm korda. Kui ta ei oleks pöördunud mu eest, ma tõesti oleksin nüüd tapnud sinu ja jätnud tema elama!"...

No comments:

Post a Comment