9.1.13

Võitlus

Tintoretto
"Peaingel Miikaeli võitlus saatanaga"

(u 1588-1590)

* * *
"Ma elan oma elu pigem nii, et Jumal on olemas ning surres saan teada, et tegelikult ei ole; kui et elan nii, et Jumalat ei ole olemas ja surres saan teada, et tegelikult ikkagi on."
(Albert Camus)

“Ma ei pea võitma, aga ma pean olema püsiv. Ma ei pea saavutama edu, ega pean elama nii, et vääriksin valgust, mis mulle on antud.”
(Abraham Lincoln)

"Meil on ainult üks lugu. Kõik romaanid, kõik luuletused põhinevad hea ja halva igavesel võitlusel meis. Ja mul on tunne, et halb peab pidevalt uuesti sündima, samas kui headus, voorus on surematu. Pahel on alati uus värske noor nägu, samas kui voorus on kõigutamatult väärikas nagu ei miski muu maailmas."
(John Steinbeck)

Tintoretto (Jacopo Comin, Jacopo Robusti; 1518–1594) oli Itaalia hilisrenessansi maalikunstnik, kes püüdles naturalismi poole, taotles oma maalides dramaatilisust ja dünaamikat. Peaaegu kõik Tintoretto teosed on tänapäevani Veneetsias ja paljud neist asuvad nendessamades kirikutes ja paleedes, mille jaoks Tintoretto nad tegi. Samas oli Tintoretto looming nii rikkalik, et tema töid võib leida paljude maade kunstikogudes.

Postkaart (Itaalia, 1990ndad) minu kogust. / Postcard from my collection.

No comments:

Post a Comment