30.8.14

"Tere on hõngus"


TERE ON HÕNGUS
Hando Runnel

Teretamine on hingamine väljapoole.
Teretamine on hinge ulatamine teisele.
Teretamine on kinkimine.
Teretamine on kingituste vahetamine,
Hindamatute kingituste kinkimine vastamisi.
Tere tuleb tagasi.
Oma tere antakse, teise tere saadakse.
Teretamise läbi saadakse sugulasteks.
Teretajad on õed, vennad vaimu läbi.
Võta mu tere vastu, luba mul elada.
Ma teretan sind, et saada sind minu vennaks,
Et saada sind minu õeks.
Ma ootan su teretamist vastu.
/"Mõistatused", Tartu 2000/


Siinsete piltide autor Margaret W. Tarrant (täie nimega Margaret Winifred Tarrant, 1888 - 28. juuli 1959) oli inglise illustraator, kellelt on säilinud palju plakateid, postkaarte ja raamatuid. Ühtekokku 50 aasta töö. Tema looming oli eriti populaarne 1920-1930. aastatel. Ta on kujutanud palju lapsi, haldjaid ja loomi, sekka loonud ka hingestatud inglipilte, mille hulgast Sulekesse panekuks paar tükki välja valisin.

Kunstniku ütlemisi:
"Ma alustasin joonistamisega väga varajases eas ja pole kunagi kaotanud oma armastust ja suurt huvi kunsti vastu."
"Minu loodusearmastus on mind juhtinud selle töö juurde, mida ma nüüd teen - ma tahan juhtida inimeste mõtteid looduse imede kaudu looduse Looja juurde."

Eluloost pikemalt.

No comments:

Post a Comment