29.9.14

"Sa oled unelmais ja lõhnus, kajas..."

Jaume Huguet (1412–1492)
"Nägemus Mont St Michel'il"
(1455-1460,
Kataloonia rahvuskunsti muuseum, Barcelona)

Täna on mihklipäev, mil Eestis on au sees vanad rahvakombed, usuilm aga peaingel Miikaeli pidupäeva peab ja mida paljud tähistavad kõigi inglite päevana.


KUJUTELM
Marie Under

1
Kus olen ma Sind näinud? Unes vist?
Jah, mõnes kaunis unes, mis ei johtu
just tihti rahutuile. Neitsiohtu
siis olin alles ja täis ootamist.

Oh, ära ehmata, kui nüüd, kus rist,
mis märgib päevi noid, kaob paksu rohtu,
et ma ei vaiki veel, et vajan lohtu
ja jälle olen Sinu poole kist.

Mis jampsin ma! Kas ongi Sinu jalg
käind maisi teid? Sind pole ruumis, ajas.
Sa oled unelmais ja lõhnus, kajas
ning igatsustest loorit Sinu palg.

Kuid, olematu, kuis jäänd Sa mul meele!
End unustasin Sinu poole teele.
/Kogust "Mu süda laulab", 1981/

Vt ka Miikael

No comments:

Post a Comment