"Neitsi ja laps nelja ingliga"
1505, New Yorgi Metropolitan Museum.
1505, New Yorgi Metropolitan Museum.
Ingleid maalilt "Neitsi ja laps nelja ingliga".
"Püha Miikael"
Viini kunstimuuseum.
Viini kunstimuuseum.
"Maarja ja laps kahe musitseeriva ingliga"
Sedano perekonna kolmikmaal,
keskosa.
1490 - 1495, Louvre, Pariis.
keskosa.
1490 - 1495, Louvre, Pariis.
"Kuulutus"
1506, New Yorgi Metropolitan Museum.
1506, New Yorgi Metropolitan Museum.
"Neitsi neitside hulgas"
1509, Roueni kaunite kunstide muuseum.
1509, Roueni kaunite kunstide muuseum.
Viimase pildi puhul on põnev, et sellele on kunstnik vasakpoolsesse ülanurka maalinud ka iseenda.
Üks küsimus on mul selle, aga ka rohkete teiste kunstnike inglipiltide vaatamisel veel tekkinud, aga ma arvan, et ei saa sellele kunagi vastust. Miks mõnel puhul maaliti ingleid värviliste tiibadega, teistel kordadel aga valgetega? Miks mõni kunstnik maalis ainult värviliste, teine aga valgete tiibadega ingleid, kolmandad hoopiski nii ühtesid kui teisi, arvatavasti sõltudes meeleolust ja kujutluspildist, aga võib-olla ka ikkagi veel millestki muust... Millest siis?
No comments:
Post a Comment