18.10.12

Impromptu


ÜHELE NOORELE NEIULE
(Impromptu)
A. H. Tammsaare

Noor, aga teed vanaks;
naerad, aga teed tõsiseks;
rõõmus, aga teed kurvaks;
kergemeelne, aga teed raskemeelseks;
hea, aga teed kurja;
helde, aga annad vähe;
ei luba midagi, aga loodetakse kõike;
ei mõtle, aga ajad mõtlema;
ei luuleta, aga ajad luuletama;
räägid kui laps, aga kuulatakse kui mõttetarka;
külm, aga soendad;
näen sind esimest korda, aga igatsen
rohkem kui paremat sõpra, -
ja õnnelikud, kes kunagi sulle lähedale ei pääse,
sest need ei tea, mis on pettumus.

See postkaart on üks neist kolmest minu lapsepõlvekaardist, millega eelmises postituses alustasin. Veel üks ingellik olevus. Saadetud on see pildike kevadel ja taha kirjutatud kevadiselt:
"Soovin häid pühi!
..............
Sulle täna tahtsin ma
Nina pikka teha ka
Selle tegi - vaat mina,
Sinu vana tuttaw -
aprill-a-p-r-ill!"


Las ta siis kilkab siin kevadiselt, et sügisõhtu valgem oleks!
Postkaart (Eesti, 1920ndad) minu kogust. / Postcard from my collection.

Vaata veel kaht mu plikapõlveaegset kaarti:
"Ingel lehvigu su ees..."
"Sulle laulgu taevas sinine..."

No comments:

Post a Comment